Обдаровані діти – майбутній цвіт нації, інтелектуальна еліта, гордість і честь України, її світовий авторитет, а тому перед кожним педагогічним колективом стоїть завдання спрямоване на забезпечення формування інтелектуального потенціалу нації шляхом створення оптимальних умов для всебічно обдарованої молоді.
Працюючи над проблемним питанням «Удосконалення уроку як засіб розвитку творчої особистості вчителя і учня» , колектив ЗОШ І-ІІІ ст. №3 ставить за мету виявити і допомогти учневі розвинути інтелектуальні та творчі здібності, природні задатки , створити сприятливі умови для розвитку здібностей школярів, підвищити соціальний статус обдарованої молоді.
Для досягнення поставленої мети у школі створена і постійно вдосконалюється система роботи з обдарованою молоддю, яка є сукупністю змісту, методів, форм, прийомів та засобів, які ставлять дитину в умови суб’єкта творчої діяльності. З цією метою розроблена програма роботи з обдарованою молоддю, яка містить слідуючі розділи :
І. Психолого-педагогічні аспекти реалізації програми .
ІІ. Науково-методичні аспекти.
ІІІ. Робота з кадрами.
IY. Виявлення обдарованої молоді і створення умов для її розвитку. Забезпечення доступності позашкільної освіти.
Y. Забезпечення соціально-правових гарантій.
У школі працює творча група вчителів, яка розробляє рекомендації щодо системи пошуку обдарованих дітей , пам’ятки вчителям, класним керівникам щодо розвитку творчих здібностей.
Відповідно до структури роботи з обдарованою молоддю дана робота проводиться як в груповій так і індивідуальній формах.
У школі здійснюється поглиблене вивчення предметів : інформатики, хімії. У старшій школі здійснюється профільне навчання , а також забезпечується допрофільна підготовка учнів в межах округу.
В школі організована робота секцій, предметних гуртків, гуртків за інтересами. Ведеться робота по залученню учнів до інтелектуальних конкурсів : знавців української мови ім. Петра Яцика, Міжнародного математичного конкурсу «Кенгуру», Міжнародного фізичного конкурсу «Левеня», участь учнів в заочних інтернет – олімпіадах, науково-дослідницька робота в рамках МАН.
Розвитку творчих здібностей учнів сприяють проведення у школі Днів наук, предметних тижнів, щорічного конкурсу «Таланти нашої школи», в ході яких проводяться : виставки творчих робіт учнів, турніри знавців, інтелектуальтно-розважальні ігри, науково-практичні конференції , комп’ютерні презентації творчих робіт, працюють інформаційні центри.
Однією з ефективних форм роботи з обдарованою молоддю нашого закладу є створення умов для отримання освіти в позашкільних закладах . Школа співпрацює з ЦДЮТ, юнацько-спортивною школою. На базі цих закладів у школі працюють гуртки : хореографії, хорового і вокального співу, гурток комп’ютерної техніки, секції МАН, спортивні секції.
Учні школи є учасниками, переможцями шкільних, районних, обласних олімпіад, Всеукраїнських конкурсів, оглядів художньої самодіяльності .

Одним із важливих напрямків роботи з обдарованими дітьми у школі є постійний психологічний патронаж всіх учасників навча льно-виховного процесу, бо тільки у межах психологічного моніторингу , який допомагає здійснювати психологічний супровід у навчанні обдарованих і здібних дітей педагогічний колектив вирішує такі завдання :
- розроблення індивідуальних освітніх маршрутів ;
- формування адекватної самооцінки ;
- охорона та зміцнення фізичного та психічного здоров’я ;
- профілактика неврозів ;
- попередження ізоляції обдарованих і здібних дітей у групі однолітків ;
- розвиток психолого-педагогічної компетентності педагогів і батьків обдарованих і здібних дітей .
У школі сформований і постійно поповнюється банк даних діагностичних методик для виявлення обдарованих і здібних дітей різних вікових груп. Належну увагу колектив школи приділяє психолого-педагогічній освіті батьків обдарованої молоді. З цією метою проводяться заняття батьківського університету, на засіданнях якого розглядаються питання :
- як розвивакти здібності дитини ;
- батьки і обдаровані діти в контексті конфлікту поколінь ;
- якщо ваша дитина талановита ...
Усвідомлюючи , що головною педагогічною метою навнання є залучення обдарованої дитини до неперервного процесу самовдосконалення – самовиховання, саморозвитку, самонавчання адміністрація школи домагається :
- використання вчителями діяльнісного підходу до проведення уроків через введення нових технологій навчання, використання ефективних методів роботи з обдарованими дітьми : пояснювально-ілюстративний, пошуковий, дослідницький, проблемний виклад матеріалу ;
- забезпечує організацію педагогічного процесу так, щоб максимально розвинути здібності обдарованих дітей ;
- визначає варіативну частину робочого плану так, щоб максимально врахувати розвиток обдарованих дітей ;
- працює над створенням комплексу науково-методичних та навчальних матеріалів ;
- підтримання педагогічних кадрів, які здатні сприяти творчій праці учня, виявляти ініціативу та професійну компетентність у цій галузі педагогічної діяльності.
Дане питання знаходиться під постійним контролем адміністрації школи. Видаються аналітичні накази по підсумках проведення олімпіад, конкурсів, спартакіад.

Кiлькiсть переглядiв: 294

Коментарi

  • JacPeaw

    2018-02-17 05:38:12

    Kamagra Sildenafil 50 Mg Kamagra Oral Jelly Boots [url=http://ciali5mg.com]cialis[/url] Kwikmed Coupon Code Cialis 5 Mg Prezzo Farmacia Sky Pharmacy Reviews...